اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران در وضعیت بسیار خطرناک است، گفت: سازمان هواشناسی کشوری باید در عرصه فضای تبادل اطلاعات بین‌المللی گام بردارد.

عباس آخوندی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواشناسی ضمن قدردانی از فعالیت‌های سنایی در این سازمان اظهار داشت: سازمان هواشناسی می‌تواند جهت افزایش بهره‌وری رفاه مردم و رشد توسعه اقتصادی سهم با اهمیتی داشته باشد.

آخوندی ادامه داد: این سازمان جزو ارگان‌هایی است که در سطح بین‌المللی کار می‌کند؛ اطلاعات پایه‌ای که توسط سازمان هواشناسی تولید می‌شود برای شهروندان مؤثر است ضمن آنکه این اطلاعات در برنامه‌ریزی اقتصادی و صنعت حمل‌ونقل بسیار مفید است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اطلاعات با ارزشی توسط سازمان هواشناسی تولید می‌شود که می‌تواند موجب افزایش رفاه ملت شود.

آخوندی گفت: در دو حوزه اطلاع‌رسانی به شهروندان و ارائه خدمات تخصصی به صنایع باید امکان برقراری ارتباط در این سازمان تسهیل شود.

وی ادامه داد: آسایش و رفاه مردم در زندگی روزمره منوط به آگاهی از وضعیت آب و هوا است.

وی تصریح کرد: آلودگی گسترده‌ای در شهرها داریم؛ وضعیت آلودگی هوای تهران بسیار خطرناک و غیرقابل قبول است.

وی تأکید کرد: این سازمان همواره باید دسترسی آزاد به اطلاعات را در دستور کار خود قرار دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با افزایش جمعیت تهران قطعاً شاهد کاهش آلودگی این ابرشهر نخواهیم بود.

وی تأکید کرد: سازمان هواشناسی اطلاعات پایه‌ای به مردم ارائه می‌دهد تا مردم بدانند با چه روندی در حوزه آلودگی هوای تهران مواجه هستند.

آخوندی با تأکید بر اینکه هواشناسی با کیفیت زندگی مردم در ارتباط است گفت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و دریایی، اطلاع از وضعیت آب و هوا بسیار ضروری است و موجب ایمنی سفر است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تمامی اطلاعات سازمان هواشناسی با واسطه در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ باید بهترین نیروی انسانی در این سازمان فعال باشد.

آخوندی اضافه کرد: حضور فعال در سازمان‌های بین‌المللی از سوی این سازمان بسیار ضروری است. باید در فضای تبادل اطلاعات گسترده با جهان عمل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: منتظر مدرن‌سازی این سازمان هستیم تا تحولات گسترده فناوری در آن رخ دهد؛ باید همسو با توسعه جهانی در این بخش عمل کنیم.

 

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.